четвртак, 13. јул 2017.

Preuređivanje glinenog ćupa



    Nedavno sam imala priliku pozabaviti se preuređenjem jednog vremešnog debeljuškastog ćupa od gline. Zalijepljeni i okrnjeni dijelovi na njegovom otvoru i ručkama svjedočili su njegovom bogatom društvenom životu koji ga je zbog toga i doveo do zida upotrebljivosti. Izgledao je ovako:


    Sve rupice nastale što pri samoj izradi, što od nekih mehaničkih oštećenja, nije bilo moguće "zakrpiti", a nekako bi to i ubilo šarm samog predmeta, pa sam se odlučila da prekrijem samo one najveće praznine koje su se nalazile na ručkama i nekoliko mijesta na tijelu ćupa.
    Praznine sam popunila gitom za drvo, u nekoliko navrata. Po sušenju sam sitnim šmirgl-papirom izbrusila neravnine i mrvice gita.


    Vlasnica ćupa je poželjela da ga obojim u u neku nijansu prljavobijele, pa sam je smućkala tako što sam u bijelu akrilnu boju dodala nekoliko kapi oker tonera. Kada miješate boje uvijek dodajite više puta po par kapljica, umjesto da pretjerate sa intezivnošću i dobijete nijansu koju ne želite.
    Za materijale koji ne upijaju boju, kao što su plastika, staklo, kamen, pa i glina iz ove priče, najbolje je prije željene boje koristiti prajmer (gesso) koji je sastavom malo gušći od obične akrilne boje i koji zbog svog sastava bolje prianja uz takve materijale. Ja ga ovaj put nisam imala pri ruci, pa sam se poslužila Multi Surface akrilnom bojom koja ima slična svojstva i može se koristiti na različitim materijalima sa dobrom postojanošću. 
    Bojila sam i četkicama i sunđerastim valjkom, da se  neutrališu otisci četkica i ne vide prelazi između nanosa. Ofarbala sam i vidljivi unutrašnji dio ćupa. Potrebna su najmanje dva sloja boje, sa obaveznim sušenjem između svakog bojenja.


    Dok se boja sušila, pripremila sam motiv sa salvete. Odabrale smo malo veće ruže pastelnih boja, pa sam oko odabranog motiva iscjepkala gornji, odštampani sloj salvete.


    Salvetu sam postavila na sredinu ćupa (sa obje strane se nalazio isti motiv) i premazala je četkicom umočenom u dekupaž ljepilo. Na oblim predmetima je najlakše raditi sa salvetama, zbog njihove mekane strukture, pa i tada treba voditi računa da ne dože do nabiranja koji bi izmijenio teksture na motivu.


    Poslije sušenja ljepila može se oko motiva mjestimično potapkati sunđerom umočenim u boju podloge, da bi se prirodnije stopio sa okolinom. 


    Da bih istakla formu ćupa, one lijepo izrađene prelaze u gornjem dijelu i finu zaobljenost predmeta, osjenčila sam ga sa nekoliko nijansi, prije svega puder-roze i tamnosmeđom bojom. Koristila sam skoro suve sunđere , poslije umakanja u boju prvo dobro otapkane na novinski papir.


    Za sjenčenje se treba takođe voditi minimalističkim pristupom - radije ponavljajte nekoliko puta do željene nijanse i izgleda, nego da sa previše boje na jednom mjestu upropastite sve do tad urađeno. 



    Na ovakvim preuređenjima nije neophodno da sve ide pravolinijski, simetrično, čak je i poželjno da se boja kojom sjenčimo ovlaš nanosi, izbija jedna iz druge, pretapa se i nazire. Koliko je i gdje boje potrebno - to je već stvar ukusa i ličnog osjećaja za estetiku.


    Poslije sušenja i tih nanosa boje, čitav predmet sam prelakirala tri puta akrilnim lakom (opet sa obaveznim potpunim sušenjem između nanosa laka). Lak štiti boju i olakšava čišćenje i neophodan je dio procesa uređivanja. Ja najčešće radim sa mat lakom, pa nema pretjeranog sjaja na predmetima koje želim da prikažem kao stare, već upotrebljivane.


    Poslije lakiranja boje i motiv često dobiju malo intezivnije nijanse i taj fini, nježni sjaj dodatno zaokruži i poveže čitavu cjelinu.


    Ćup je već otputovao vlasnicima i ušuškao se u svoj novi ugao. :) Još jedan stari, otpisani predmet je oživio  - uvijek mi je drago učestvovati u takvim projektima, naročito kada su to lijepo oblikovani predmeti. Pokušajte i vi osvježiti svoje dijelove namještaja i kućnog dekora, možda vam i naši tutorijali pomognu u tome.


    U međuvremenu, pratite nas i dalje na Decor In portalu, a sav materijal za hobi projekte možete nabaviti u Hobby Art centru, gdje možete dobiti i mnogo korisnih savjeta vezanih za upotrebu svih tih divnih stvarčica koje imaju u ponudi. :)


   Više mojih radova možete pogledati u albumima na mojoj FB stranici: Handmade by GordanaL

   Ako ste radije za video-tutorijale, bacite pogled i na moj Youtube kanal na kojem povremeno objavljujem DIY projekte u takvom obliku: Youtube - Handmade by GordanaL .

Нема коментара:

Постави коментар