уторак, 20. децембар 2016.

Pravljenje novogodišnjih ukrasa


Tutorijal za ukrase od polimerne gline



     Novogodišnja atmosfera se zahuktava, praznični dekor počinje da svjetluca po ulicama, izlozima, pa je vrijeme i da se posvetimo našim enterijerima. Ako ste od onih koji vole da svake godine dodaju ponešto novo u zbirku ukrasa za jelku i(li) ostatak stana, današnji tutorijal će vam možda dati neke ideje.


    Rad sa polimernom glinom, u ovom slučaju onom marke FIMO, otvara bezbroj mogućnosti za improvizaciju. Ja sam je kombinovala sa gliterom, šljokicama, vax pastama, pečatima, čipkom, šablonima, metalnim figuricama, kao što možete vidjeti na fotografiji na kojoj je sav materijal koji mi je bio potreban za nekoliko figurica koje ću vam predstaviti. Naravno, vi možete improvizovati sa nečim sasvim drugim, miješati boje gline, isprobavati drugačije oblike.


     Polimernu glinu prvo morate DOBRO izgnječiti da bi postala podatna i spremna za oblikovanje. U tome obliku pod rukom je najsličnija plastelinu, mada ipak nešto tvrđa. Tek tada, kada više ne bude mrvljiva i ne bude se raspadala dok je preklapate, spremna je za uobličavanje. 
     Da  bih napravila par ukrasa u vintage stilu, koje sam zamislila sa svedenijim bojama i geomterijskim šarama, odabrala sam bjeličastu boju FIMA koja poslije pečenja postane pomalo prozirna. Ideja je bila da napravim ukrase kakve bi poželjeli oni koji vole decentniji stil, bez previše sjaja i šljokica. Zato sam za ta dva ukrasa odabrala šare nastale utiskivanjem šablone i čipke preko gline.


    Da bi ukras imao pravilan oblik, izrezala sam višak gline modlom za kolače. Koristila sam ih i za ostale ukrase, samo u različitim oblicima. Možete raditi i sa metalnim i plastičnim rezačima. 
   

Rupicu za konopčić kojim se može okačiti na jelku sam probušila tačkalicom za nokte. ;) Preporučujem da glinu bušite dok je još u kalupu da se oblik koji ste izrezali ne bi deformisao.

 

       Takođe preporučujem da prije izrezivanja i pečenja gline napravite tačan plan šta ćete dalje raditi sa njom - kombinujte različite boje glitera, šara, oblika.


   Na ukrase u obliku zvijezda sam, dok su još bili u kalupu, utiskivala metalne pahuljice i tako dobila šare u njihovom obliku. Prilikom utiskivanja sitnijih detlja u glinu vodite računa dok ih vadite, da ne oštetite okolni dio.


    Nakon što ste završili sa svim izrezivanjima i dodavanjem detalja, glinene oblike poredajte u pleh (ja ga uvijek prvo prekrijem aluminijumskom folijom) i stavite u rernu zagrijanu na oko 130 stepeni. Pecite oko 25 minuta i ostavite da se ohlade. Poslije pečenja glina će biti mat teksture. Prije daljeg rada možete je i išmirglati VRLO sitnim šmirgl papirom da bi bila potpuno glatka i sjajna.


       Ohlađenu glinu dalje sam ukrašavala prvo sjenčenjem vax pastom. Nanosi se lagano utrljavanjem paste u onoj mjeri koju želimo za taj predmet. Ja sam ovaj put radila sa bojom zlata i bakra, naizmjenično. 


     Boja starog zlata je ispupčene šare naglasila i izdvojila od osnovne boje. Bakarna boja je dodala topliji ton.

    Na glini tamnije boje sjaj i kontrast su još vidljiviji, pa unutrašnje šare dolaze do posebnog izražaja. Bitno je da ne nanosite previše paste odjednom upravo zato da ne zagušite te reljefne detalje.


     Poslije nijansiranja sam nanosila šljokice na sledeći način - prvo bih prelakirala površinu zaštitnim sjajnim lakom za FIMO pa bih, dok se lak još nije osušio, posula šljokice po onim površinama na kojima sam zamislila da će najbolje izgledati.


      Najčešće sam naličja ukrasa potpuno prekrila gliterom. Šljokice je najlakše ravnomijerno nanijeti tako što ćete suv kist umočiti u gliter i lagano tapkajući po kistu nadnijetom iznad predmeta posipati tamo gdje želite da se zalijepe. Nakon što se lak osuši, prelakirajte još jednom da dodatno učvrstite šljokice.


   Ako ne želite da se glina previše sjaji, nego biste radije da ima satenski izgled, biće dovoljno da nanesete samo jedan sloj laka, pa će izgledati ovako:


     Boje gline možete odabrati prema već postojećim ukrasima koje posjedujete, a možete i odabrati one koje će da unesu nešto potpuno novo.


   Ne morate ih koristiti samo za ukrašavanje jelki, možete ih postaviti bilo gdje u kombinaciji sa šišarkama, orasima, žirevima, kao kombinaciju prirodnih materijala i nježnih zlatno-bakarnih nijansi na ukrasima.


                 Ne plašite se glitera, dozvoljen je u obilnim količinama u praznično vrijeme! :)


     Vrpce kojima ćete okačiti ukrase mogu biti i tanke satenske i vunene niti, ali i konop za pakovanje; uskladite ih sa bojom gline ili glitera ili izaberite neku u potpunom kontrastu za efektan izgled.


    Ukrase možete izraditi i za poklon, a tom prilikom možete u glinu utisnuti nečije ime, inicijale ili detalj u obliku onoga što ta osoba voli.


     Uživajte u pripremi za praznike, kreativni proces će vas uvesti u pravo raspoloženje u kojem ih trebamo dočekati. :)


    Sav materijal možete nabaviti u Hobby Art centru u Sarajevu, a više savjeta za uređenja enterijera, kao i nove tutorijale, pogledajte na Decor In portalu i blogu Handmade by GordanaL.
   

Moje ostale radove možete pogledati na FB strani Handmade by GordanaL.


Нема коментара:

Постави коментар